Identyfikacja wizualna Poradnictwa rodzinnego to spójny system, którego bazą było stworzenie i nazwanie osobowości firmy.
W związku z charakterem instytucji Poradnictwa rodzinnego, wizerunek został oparty na oferowanych przez nią usługach, które są związane z osobistą i delikatną sferą życia człowieka.
Obszarem poszukiwań w opracowaniu i zaprojektowaniu znaku graficznego był związek między mężczyzną a kobietą.
Inspiracją do stworzenia sygnetu były obrączki i natura. Obrączki to przede wszystkim symbol trwałości związku małżeńskiego, miłości i wierności. Przyroda wzrasta, jest naturalna i zdrowa. Dlatego kiełkujące nasionko posłużyło jako zobrazowanie wzrostu jedności małżeńskiej, której owocem są dzieci.
Płodność również znajduje się w obszarach troski Poradnictwa rodzinnego poprzez naukę rozpoznawania naturalnego cyklu kobiety.
Identyfikacja wizualna była pracą dyplomową na studiach magisterskich.